Metodologija
Da bi Vaše poslovanje raslo, potrebno je usvojiti ključnu ideju Inbounda: nije dovoljno samo privući posjetitelje na Vašu mrežnu stranicu, potrebno im je kontinuirano pružati pomoć, podršku i poticati ih na interakciju s Vama i nakon što izvrše kupnju ili željenu akciju. Također, da bi to sve bilo moguće, od iznimne je važnosti da svi odjeli u Vašoj tvrtki međusobno surađuju te da su orijentirani na sadašnje i buduće korisnike. Inbound metodologija temelji se na filozofiji privlačenja, angažiranja i oduševljavanja publike.
Cijeli taj proces može se prikazati kao tzv. Flywheel model koji se sastoji od tri faze – Attract (privući), Engage (angažirati) i Delight (oduševiti).
Inbound metodologija predstavlja tri faze kroz koje bi svaki odjel (npr. marketing, prodaja, korisnička podrška) u Vašoj tvrtki trebao koristiti kako bi ostvario komunikaciju i željeni odnos s kupcima.
Članovi Vaših timova i zaposlenici trebali bi biti svjesni da faza privlačenja (Attract) nije samo vezana uz marketinški tim te da u angažiranju (Engage) ne sudjeluje samo prodajni tim, kao i da za oduševljenje (Delight) kupaca nije potrebna samo Korisnička služba. Kako bi Inbound metodologija dobro funkcionirala i kako bi se ostvario željeni odnos s kupcima koji će poželjeti ostati, svi odjeli moraju međusobno surađivati i sudjelovati u svakoj fazi metodologije.
ATTRACT (Privući)
Tijekom ove faze potrebno je usredotočiti se na privlačenje potencijalnih kupaca i potrošača relevantnim, korisnim i edukativnim sadržajem, pružajući korisniku vrijednost već na samom početku njegovog potrošačkog putovanja. Kako bi to postigli, pišite i objavljujte blogove i video sadržaje na društvenim mrežama, ali i kreirajte oglase kako bi povećali svjesnost potrošača i kupaca o Vašem brendu. Kreiranjem relevantnog sadržaja privlačite upravo one korisnike koje želite, što sličnije Vašoj tzv. Buyer Personi.
ENGAGE (Angažirati)
U drugoj fazi metodologije susrećete se s trenutkom kada Vaši potencijalni kupci i potrošači izvrše određene željene akcije, npr. pročitaju Vaš blog, preuzmu edukativne materijale, ispune kontakt obrazac ili upitnik, ili komuniciraju putem chatbota s Vašom korisničkom službom. U Engage fazi uspostavlja se odnos u kojem je važno da postanete izvor informacija kojem korisnici mogu vjerovati. Na taj način stvarate dugoročne odnose sa svojom publikom. Najvažniji i najvrjedniji aspekt ove faze jesu podaci o Vašim kupcima koje su oni spremni dati u zamjenu za relevantan sadržaj. Pomoću tih podataka gradite i proširujete svoju bazu te potencijalne kupce pretvarate u leadove. Također, prikupljeni podaci omogućuju Vam da kontekstualizirate, segmentirate i personalizirate njihovo iskustvo s Vašom tvrtkom.
DELIGHT (Oduševiti)
Posljednja faza metodologije fokusirana je na pružanje izvanrednog iskustva svaki puta kada potencijalni kupac ili potrošač dođe u interakciju s Vašom tvrtkom. Cilj ove faze je osnažiti kupce i potaknuti ih da nadiđu sve svoje nedoumice te rastu s Vama. Kada postanete njihov pouzdani savjetnik i sustav podrške, postajete i izvor znanja i informacija koji su spremni preporučiti svojim prijateljima, poznanicima, rodbini.
Tijekom svake faze prikupljajte podatke i sastavljajte izvještaje kako bi članovi svih timova mogli biti informirani te naposljetku, kako bi mogli odrediti što je u cijelom procesu potrebno poboljšati.
FLYWHEEL MODEL
Inbound metodologija temelji se na filozofiji privlačenja, angažiranja i oduševljavanja publike, a cijeli proces Attract (privući), Engage (angažirati) i Delight (oduševiti), predstavlja Flywheel model. Želite li da Vaša tvrtka, proizvodi i usluge koje pružate imaju kontinuirani i neprekidni tijek privlačenja, angažiranja i oduševljavanja Vaše ciljne publike, zamislite svoju tvrtku kao “flywheel” (krug).
Ako Flywheel model promatramo kao metaforu, rotacija flywheela predstavlja rast Vašeg poslovanja, a zadovoljni korisnici predstavljaju energiju koja potiče taj rast, bilo zato što ponovno kupuju od Vas ili zato što dovode nove kupce promovirajući Vaš proizvod drugim ljudima.
Čak i kada radite s nezadovoljnim korisnicima, pokušajte učiniti sve što je u Vašoj moći kako biste tim korisnicima osigurali što bolje iskustvo u komunikaciji i interakciji s Vašom tvrtkom. Ne zaboravite, i nezadovoljni korisnici koje pokušate oduševiti daju gorivo za rast Vašeg poslovanja!
Upravo zbog cijelog procesa privlačenja, angažiranja i oduševljavanja koji se neprekidno ponavlja, Inbound metodologija je zamišljena kao krug. Time privlačite ciljnu publiku s određenim problemom i potičete ju da riješe svoj izazov u interakciji s Vašom tvrtkom tako što je oduševljavate tijekom cijelog njezinog potrošačkog putovanja.