[BLOG] Online obrazovanje – budućnost i nužnost razvoja nakon pandemije

Na vrhuncu pandemije COVID-19 virusa više od 1,6 milijardi djece i mladih u 195 zemalja diljem svijeta svakodnevno je pratilo nastavu putem interneta. Izvedba obrazovanja se u posljednjih nekoliko mjeseci uslijed zatvaranja škola drastično promijenila, a „nova normala“ postalo je e-učenje i izvedba nastave na daljinu putem online platformi.

Iako je još prerano za razgovor o definitivnim učincima online učenja, neka istraživanja pokazuju da online učenje pozitivno utječe na zadržavanje informacija i oduzima manje vremena za poimanje sadržaja, što znači da bi okruženje online učenja moglo postati dio svakodnevice u budućnosti.

Nezanemariv je i porast platformi sa zabavnim sadržajem „na zahtjev“– YouTube, Netflix, HBO pa i HRT već su nam poznate platforme na kojima sadržaj možemo gledati iznova i iznova, brzinom koja nama odgovara, kada god poželimo i gdje god poželimo – jedini su preduvjeti internetska veza, uređaj s pristupom internetu i osnove poznavanja tehnologije.

Ovakva „lockdown“ situacija na svjetlo je dovela ono što je već dugo poznato, ali se uvijek nalazilo negdje u pozadini – digitalizacija poslovanja, ali i obrazovanja je poželjna, čak i nužna. Digitalne platforme za obrazovanje postoje godinama i krajnje je vrijeme da njihove potencijale počnemo iskorištavati u svim sferama našeg života.

I prije pandemije industrija obrazovne tehnologije redovito je rasla. Globalna ulaganja u tehnološki razvoj u 2019. dosegla su 18,66 milijardi dolara, a predviđa se da će cjelokupno tržište online obrazovanja do 2025. doseći 350 milijardi dolara.

No, pojavom pandemije svijet se naglo okreće online obrazovanju – jezične aplikacije, virtualno podučavanje , razni alati za video konferencije ili softveri za online učenje bilježe masovni porast korištenja. Online učenje pruža raznolikim skupinama s različitih mjesta sudjelovanje u obrazovanju i edukaciji za napredak u daljnjoj poslovnoj karijeri.  Polaznici, bili oni učenici, studenti, zaposlenici, direktori velikih tvrtki ili zainteresirani entuzijasti mogu pohađati iste edukacijske programe prilagođene njihovom užurbanom rasporedu rada, vremenskim razlikama ili bilo kojim drugim „životnim“ faktorima kada god to požele.

Istraživanje koje je proveo Udemy, jedan od najvećih svjetskih platformi za online obrazovanje, pokazalo je da je u prvih mjesec dana pandemije potražnja i broj korisnika tečajeva za online obrazovanje diljem svijeta porasla za vrtoglavih 425%, predavači su izrađivali i 55% više novih tečajeva, dok je korištenje platformi za online sporazumijevanje i dijeljenje materijala u poslovnim i vladajućim sferama poraslo za 80%.

Iako se kao neke od nedostataka online edukacije mogu istaknuti složeno korištenje online platformi i softvera te potreba tehnoloških predznanja, usvajanje novih znanja putem interneta  nije promijenilo princip samog školovanja. Polaznici su i dalje obvezni polagati ispite, rješavati razne zadatke, komunicirati s predavačem i ostalim polaznicima te iako većina online tečajeva uključuje edukativne materijale, poželjno je da polaznik vodi vlastite bilješke. Dapače, prednosti daleko nadmašuju nedostatke – fleksibilnost konzumiranja predavanja „motiv“ je koji moramo ponovno i dodatno naglasiti – mogućnost mobilnog učenja mnogima predstavlja oslobađajuću komponentu – učenje iz vlastitog doma u vrijeme kada možemo najkvalitetnije poimati nova znanja koncept je koji bi mogao postati standard.

Kao odgovor na značajan porast potražnje za digitalnim obrazovnim rješenjima, mnoge platforme za internetsko učenje proširile su opseg svojih usluga – BYJU, tvrtka za obrazovnu tehnologiju i internetsko podučavanje (koja je postala najcjenjenija svjetska edtech kompanija) rapidno je proširila ponudu sadržaja. Prema glavnom direktoru BYJU-a Mrinalu Mohitu, od početka pandemije na svojoj aplikaciji Think and Learn BYJU bilježi 200% porasta broja novih učenika koji koriste njihov proizvod.  Već spomenuti Udemy, svjetski poznata platforma za online obrazovanje, također je zabilježila izniman porast broja novih korisnika i novopostavljenih edukativnih sadržaja.

JE LI ONLINE OBRAZOVANJE BUDUĆNOST UČENJA?

Mišljenja oko budućnosti online učenja su podijeljena. Manjina vjeruje da će neplanirani i brzi prelazak na online učenje rezultirati lošim korisničkim iskustvom koje nije prolazno za održivi rast, dok većina vjeruje da će se pojaviti novi hibridni model obrazovanja, uz značajne prednosti poput lakšeg i učinkovitijeg pristupa polaznicima kroz chat grupe, video sastanke, dijeljenje dokumenata i brojne druge.

Za populaciju koja ima pristup adekvatnoj tehnologiji, učenje putem interneta može biti učinkovitije na više načina. Neka istraživanja pokazuju da polaznici u prosjeku zadržavaju 25-60% više materijala pri učenju na mreži u usporedbi sa samo 8-10% u učionici. Internet omogućava polaznicima brže učiti putem mreže – e-učenje zahtijeva 40-60% manje vremena za učenje od tradicionalnog jer polaznici mogu učiti vlastitim tempom, vraćajući se natrag i ponovno čitajući, preskačući ili ubrzavajući kroz vlastite koncepte.

Predstoji nam vidjeti može li prelazak na online učenje biti katalizator za stvaranje nove, učinkovitije metode obrazovanja te hoće li online učenje postati „novo normalno“. 

PREDAVANJA EQUESTRIS AKADEMIJE NA ZAHTJEV

Kako bismo omogućili svima koji se žele dodatno obrazovati u programu EQUESTRIS Akademije i izvan termina cjelokupnog programa, na našim stranicama možete pronaći unaprijed snimljene materijale predavanja Akademije!

Saznajte kako se dubinski upoznati s regulatornom okolinom u kojoj poslujete, kako postaviti precizne i mjerljive ciljeve, kako implementirati i upravljati sustavima napredne analitike, kako mapirati dionike i pokrenuti koalicije grassroot kampanja te steknite brojna druga znanja potkrijepljena primjerima iz stvarnog života!

Pozivamo Vas da iskoristite ovo razdoblje na najbolji mogući način – steknite nova znanja, proširite već postojeća i unaprijedite svoju karijeru!

JAVITE NAM SE S POVJERENJEM!

  • #!trpst#trp-gettext data-trpgettextoriginal=3297#!trpen#This field is for validation purposes and should be left unchanged.#!trpst#/trp-gettext#!trpen#
#!trpst#trp-gettext data-trpgettextoriginal=7965#!trpen#Scroll to Top#!trpst#/trp-gettext#!trpen#