Kako uspješno komunicirati s medijima?

Brojni su faktori koji utječu na obavljanje novinarskog posla. Svaka vijest koju novinar piše mora odgovarati pet profesionalnih standarda novinarstva: istinitosti, točnosti, poštenju, nepristranosti i uravnoteženom izvještavanju. Uz to, novinar unutar i izvan svoje medijske kuće mora zadovoljiti i druge faktore koji utječu na objavu njegove priče: vlasnika medija, oglašivače, glavnog urednika, urednika rubrike i publiku.

U suvremenom dobu informacije se prenose velikom brzinom, stoga, kako bi objavio vijest koja je relevantna i koja će donijeti čitanost i time profit njegovom mediju, novinar bitnim informacijama mora raspolagati u vrlo kratkom roku. Prema tome, sadržaj koji izrađujete, a namijenjen je za distribuiranje u medijima, treba pratiti određene smjernice kako bi se maksimizirao njegov učinak.

Robert Gunnin, američki stručnjak za odnose s medijima, izdvojio je deset načela izrade medijskog sadržaja koje treba poštivati:

  1. Neka vaše rečenice budu kratke – Rečenice trebaju biti kratke. Ako sadržavaju više od 20 riječi često gube težinu informacije koju žele prenijeti. No, dužina rečenica mora varirati kako bi se izbjegla monotonost i nezanimljivost teksta, a povećala čitljivost.
  2. Jednostavno treba ima prednost nad složenim – Tajna dobrog pisanja je svođenje rečenica na njihov najčišći oblik. Nemojte pisati cirkularno, koristiti nepotreban i nevezan žargon i ubacivati nepotrebne riječi – time Vaše rečenice gube jasnoću.
  3. Dajte prednost svakodnevnim izrazima – Prilikom prenošenja poruka, Vaše misli trebaju biti vezane uz ono što je blisko drugima. Tome najbolje pridonose kratke i jednostavne rečenice iz svakodnevnog života.
  4. Izbjegavajte nepotrebne riječi – Velik dio pisanja za medije razvodnjen je riječima koje nemaju značenje. Takve riječi zamaraju čitatelje i otupljuju njihovu pozornost.
  5. Neka Vam glagoli izražavaju akciju – Aktivni glagoli čine pisanje živim i zadržavaju pozornost čitatelja. Aktiv je izravniji i jači od pasiva.
  6. Pišite onako kako govorite – Treba izbjegavati krut i formalan jezik, naročito u početnim dijelovima teksta koji sadržavaju najbitnije informacije. Budite određeni, ali ne opterećujte čitatelje jakim formalnim riječima.
  7. Koristite se riječima razumljivim čitatelju – Izbjegavajte nejasno pisanje i nemojte koristiti isključivo stručan jezik industrije. Specifične termine morate i objasniti; kako biste izbjegli nepotrebno gomilanje teksta radije iskoristite riječ koja je razumljivija općoj populaciji od stručnog termina industrije.
  8. Pronađite vezu s onim što je blisko Vašim čitateljima – U Vašem pisanju koristite referentne točke s kojima se čitatelji mogu povezati. Pružite informacije na human i jednostavan način kako bi Vaša namjera bila jasno izrečena i prenesena.
  9. Budite što raznovrsniji – Svako je pisanje komuniciranje. Način služenja jezikom otkriva posebne karakteristike pisca kao individue. Razvijajte svoj vlastiti stil.
  10. Pišite tako da prenesete informacije, a ne da impresionirate – Mogućnost da nekoga zapanjite velikim riječima i širinom Vašeg vokabulara iznimno je niska. Primarna funkcija Vašeg medijskog sadržaja je informiranost.
Scroll to Top