[BLOG] Zašto je važno imati web koji počiva na Inbound strategiji

Suvremeno poslovanje i tržište svakodnevno se suočavaju s novim izazovima, ali i novim trendovima. Susrećete li se i Vi s izazovima rasta poslovanja, sigurno ste u posljednjih nekoliko godina čuli za Inbound metodologiju. Inbound je poslovna strategija koja se temelji na filozofiji koja u središte poslovanja stavlja potrebe i izazove Vaših potrošača te načine kojima im možete pomoći, koristeći pritom sve komunikacijske kanale, uključujući web stranice i društvene medije koje korisnici najviše cijene.

Da bi Vaše poslovanje raslo, potrebna je web stranica koja počiva upravo na Inbound strategiji. Privlačenje posjetitelja na Vašu web stranicu je poželjno, ali nedovoljno. Potrebno je kontinuirano pružati pomoć i podršku te ih poticati na interakciju i nakon što izvrše kupnju ili željenu akciju.  Kako biste „sagradili” web stranicu koja će biti ulazna vrata u Vaše poslovanje te koja će Vam omogućiti privlačenje novih klijenata, potrebno je razumjeti ključnu ideju Inbounda.

Strategija se sastoji od tri faze:

Attract (privući), Engage (angažirati) i Delight (oduševiti)

Tijekom prve faze potrebno je usredotočiti se na privlačenje potencijalnih kupaca i potrošača relevantnim, korisnim i edukativnim sadržajem, pružajući korisniku vrijednost već na samom početku njegovog potrošačkog putovanja. Kako biste to postigli, pišite i objavljujte blogove i video sadržaje, ali i kreirajte oglase kako biste povećali svjesnost potrošača i kupaca o Vašem brendu. Kreiranjem relevantnog sadržaja privlačite upravo one korisnike koje želite, što sličnije Vašoj tzv. Buyer Personi.

U drugoj fazi metodologije susrećete se s trenutkom kada Vaši potencijalni kupci i potrošači izvrše određene željene akcije, npr. pročitaju Vaš blog, preuzmu edukativne materijale, ispune kontakt obrazac ili upitnik ili komuniciraju putem chatbot-a s Vašom korisničkom službom. U ovoj fazi uspostavlja se odnos u kojem je važno postati izvor informacija kojem korisnici mogu vjerovati. Najvažniji i najvrjedniji aspekt ove faze su podaci o Vašim kupcima koje su oni spremni dati u zamjenu za relevantan sadržaj.

Posljednja faza metodologije fokusirana je na pružanje izvanrednog iskustva svaki puta kada potencijalni kupac ili potrošač dođe u interakciju s Vašom tvrtkom. Kada postanete njihov pouzdani savjetnik i sustav podrške, postajete i izvor znanja i informacija koji su spremni preporučiti svojim prijateljima, poznanicima, rodbini.

Kvalitetan i edukativan sadržaj prezentiran na pravi način najveća je snaga i prednost Vaše web stranice.

Kontinuirano objavljivanje novog, relevantnog sadržaja s ključnim riječima za Vaše poslovanje povećavate svoj SEO te na tražilicama postižete bolje rezultate. U takav sadržaj ubrajamo blog, eknjige, webinare, infografike te Pillar Pages.  Pisanjem i objavljivanjem blogova koji su relevantni za Vaše proizvode, usluge i poslovanje stvarate povjerenje kod Vaših korisnika i osiguravate njihov povratak na Vaš web. Uslugom preuzimanja e-knjiga otvarate mogućnost dobivanja podataka o Vašim korisnicima što Vam pomaže u stvaranju vlastite baze podataka i ponovni način stupanja u kontakt s njima na osobnoj razini. Ako pak želite postati i još relevantniji edukativni izvor informacija, pružite svojim korisnicima i mogućnost sudjelovanja u webinarima koji se temelje na Vašoj vlastitoj izradi edukativnog sadržaja. Prijavama na webinare također dodatno izgrađujete svoju bazu podataka.

Konvergiran, relevantan i informativan skup sadržaja kojeg pružate svojim korisnicima putem bloga, web stranice ili društvenih medija naziva se Topic Clusters, dok Pillar Page definiramo kao web stranicu koja dubinski pokriva široku temu i povezana je (poveznicama) tako da tvori Cluster povezanog sadržaja.

Pillar Page osobito je važan za podizanje SEO rezultata. Želite li pridonijeti prometu na Vašoj web stranici ili želite da potencijalni kupci izvrše željene akcije i konverzije, Pillar Page treba pružiti odgovore na svako pitanje, upit ili pojam koji osoba upiše u pretraživač. To će Vam uvelike pomoći u organiziranju arhitekture Vaše web stranice sukladno načinima kojima pojedinci pretražuju informacije jer omogućuje brži i jednostavniji pronalazak odgovora na njihova pitanja te prelazak na povezani sadržaj.

Kako bi web stranica imala dobar doseg na Google-u ili drugim tražilicama, svakako mora imati poveznice na vlastiti ili neki eksterni sadržaj.

Relevantna tema unutar Pillar Pages je i Link Building. Poveznice su odgovorne za popularnost, što Vas više druge stranice stavljaju kao reference, to Vam autoritet na Google-u više raste. Ako pak koristite poveznice na vlastite stranice otvarate mogućnost povećanja konverzija, a samim time i ostvarenje postavljenih ciljeva. Također, sadržaj koji ste napisali imat će bolji učinak ako kroz njega potičete posjetitelje na neku akciju. Želite li biti edukativni, ali istovremeno ostvariti i određene konverzije, koristite se CTA ili Call to Action gumbom („poziv na akciju“) kojim ćete potaknuti posjetitelje da naprave sljedeći željeni korak na Vašoj web stranici. Taj korak može biti preuzimanje Vaše eknjige, istraživanja, infografika, dogovaranja sastanka ili pak izravan poziv na kupnju. Također, korištenjem CTA gumba možete navesti posjetitelja da posjeti neko drugo, za Vas relevantno web mjesto ili povezanu stranicu.

Želite li otići korak dalje, možete i kombinirati više vrsta formi na Vašoj web stranici.

Svaka web stranica koja se temelji na Inbound strategiji treba sadržavati forme. Web forme su jedan od načina kako prikupiti informacije i podatke o Vašim posjetiteljima. Razvojem digitalnog marketinga razvile su se i razne vrste formi pa tako možete koristiti „tradicionalne” forme za prikupljanje podataka ili pop-up forme, chatbots, live chat, quizzes, surveys. Sve forme nemaju istu svrhu jer neke od njih služe samo za prikupljanje podataka, neke za svrhu korisničke podrške, dok neke služe u svrhu ocjenjivanja Vaše web stranice ili mjerenja NPS-a (Net Promoter Score), tj. korisničkog iskustva.

Implementacijom Inbound filozofije u Vaše marketinške principe u interakciji s korisnikom preuzimate ulogu primarnog izvora znanja, savjeta i informacija. Prakticirajući Inbound stvorit ćete iskustvo zbog kojeg će se Vaši korisnici i potrošači osjećati cijenjeno i jedinstveno. Stvorit ćete izvrsno korisničko iskustvo i pritom omogućiti rast i razvoj vlastitog poslovanja!