[BLOG] Ubrzani rast gaming i esport ekosustava pruža nove i izvrsne prilike za sponzorstva

TKO PRATI ESPORT?

Veliki sportski događaji diljem svijeta uvijek su aktualna tema. Svakodnevno milijarde ljudi prate svoje omiljene momčadi i gotovo religiozno prate njihova natjecanja i šanse za uspjeh. Finale prošlog Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji 2018. godine pratilo je gotovo 4 milijarde ljudi, što je više od polovice svjetske populacije. Brojni drugi sportovi također imaju iznimno velik broj pratitelja – košarku godišnje prati oko 900 milijuna ljudi, tenis više od milijarde, kriket prati više od 2,5 milijardi, a hokej na travi prati više od 2 milijarde ljudi. Svi ti sportovi etablirani su u društvu već stoljećima.

Finale svjetskog prvenstva League of Legends (Izvor: Bartosz Plotka, RiotGames)

Newzoo predviđa da će do 2023. esport pratiti 646 milijuna ljudi diljem svijeta!

Stoga, kada promatramo fenomen esporta i gaminga, brojke koje ga prate su iznimne. Esport je relativno mlad, ali u 2019. godini pratilo ga je 495 milijuna ljudi. Zanimljiva činjenica je i to što prosječna dob ljubitelja jednog od najvećeg esport turnira (LEC) je oko 21 godine, što čini esport sportom s najmlađom fan bazom u usporedbi s drugima. Primjerice, prosječna dob ljubitelja tenisa je 54 godine, što je dvostruko starija populacija od esporta; prosječna dob ljubitelja američkog nogometa je 50 godina, ponovno, više od dvostruko starije od esporta, a prosječna dob pratitelja „najvažnije sporedne stvari na svijetu“ – nogometa, je 39 godina. Takav raspored ukazuje na gotovo neograničenu mogućnost daljnjeg strelovitog rasta esporta. Ako se takav trend rasta nastavi, Newzoo predviđa da će do 2023. esport pratiti 646 milijuna ljudi diljem svijeta!

Prosječna dob ljubitelja jednog od najvećeg esport turnira (LEC) je oko 21 godine, što čini esport sportom s najmlađom fan bazom.

Kao što smo napisali u prošlom blogu, svjetska natjecanja u esportu sve se više i više populariziraju. S obzirom na doba digitalne transformacije i revolucije u kojemu živimo, nemamo razloga vjerovati da esport neće postati „mainstream“ sport, sport nove digitalne generacije koji će prestići i neke „tradicionalne“ sportove. O budućem potencijalu i već sadašnjoj veličini esporta govore i brojke – industrija esporta u 2020. godini, prema procjenama stručnjaka, doseći će prihode od 1,1 milijarde dolara i to bez prihoda od stream platformi.

Najveći dio prihoda esporta dolazi od sponzorstava, koji će u 2020. u esport uložiti oko 636, 9 milijuna dolara. Moderni sponzorski marketing nudi jedinstvene mogućnosti povezivanja oglašivača s publikom i širenja dometa branda. Ulaganje u sponzorstva ne treba se smatrati oportunitetnim troškom, već sigurnim povratom ulaganja. Prije nego što tvrtka stupi u kontakt s potencijalnim promotorima u gaming industriji, važno je odrediti kako brand i promotor mogu surađivati i kako koristiti sadržaj koji on pruža. O tome ovise relevantne sponzorske metrike – povećanje vidljivosti i pozitivne asocijacije na brand, povećana stopa konverzije ponuda, prilike za sklapanje partnerskih odnosa unutar industrije te stvaranje nove zajednice potrošača.

Ulaganje u sponzorstva ne treba se smatrati oportunitetnim troškom, već sigurnim povratom ulaganja.

Sponzorima je dostupno mnogo mogućnosti promocije svog branda unutar gaming ekosustava: od prava na zakup naslova i loga turnira, promocije licenciranog proizvoda, integracije branda putem online broadcasta, kreiranja vlastitog sadržaja u sklopu specijaliziranih emisija, promocije putem društvenih mreža i na terenu, do etabliranja putem specijalnih proizvoda za fanove. Također, mogućnosti oglašavanja dostupne su i unutar i oko same igre s različitim modelima reklamiranja ovisno o platformi i žanru igre (Rewarded ads, Playable ads, Banner ads i sl.).

Prilika za sponzore prisutna je i u financiranju najboljih timova i igrača. Najbolji profesionalni gameri i timovi u esportu zauzimaju veliki medijski prostor i javni interes upravo zato što njihove fan baze i broj pratitelja esporta iznimno brzo rastu (npr. najuspješnijeg hrvatskog gejmera Luku „Perkz“ Perkovića svakodnevno na Twitchu prati 257 000 ljudi).

Luka Perković “Perkz” s timom G2 (Izvor: RIOT Games)

Timove i igrače sponzoriraju i tvrtke u sektorima izrade elektroničkih uređaja, distribucije online sadržaja, proizvodnje prehrambenih proizvoda, trgovine odjećom i obućom, djelatnosti kockanja i klađenja, autoindustrije i šire. Potpuno različite grane industrije putem esporta pronašle su zajedničko mjesto za promociju svog branda i stimuliranje marketinških aktivnosti, a osim sponzoriranja timova i igrača oni najveći promoviraju i najjače svjetske lige i turnire u najpopularnijim igrama League of Legends, DOTA2, CS:GO, Fortnite, Overwatch, Honor of Kings i dr.

Neki brandovi su čak i specijalizirali dio proizvoda za potrebe gaminga. Trenutno se najviše ističu proizvođači energetskih pića, koja pružaju boost potreban za zadržavanje pažnje i koncentracije pri višesatnom gejmanju. Prisutne su i velike tvrtke iz područja informacijskih tehnologija koje pružaju gaming opremu i komponente svojim promotorima i brand ambasadorima poput LogiTech-a, NVIDIA GeForce-a, Razer-a i dr., opskrbljujući timove i igrače s najboljim procesorima, grafičkim karticama i posebno dizajniranim gaming miševima i tipkovnicama. Također, neophodan dio gamerske opreme predstavlja i kvalitetna gaming stolica koja omogućuje igračima pravilno i udobno sjedenje, za čiju proizvodnju su se specijalizirale tvrtke poput Secretlaba, sponzora momčadi Team Liquid, OG i Newbee koje se trenutno nalaze u Top 5 najuspješnijih momčadi u esportu.

EQUESTRIS redovito prati najperspektivnije timove i igrače na domaćoj gaming sceni i snažno podržava streamere i igrače na njihovom putu prema vrhu profesionalnog gaminga. Ujedno smo pozicionirani i za promociju esporta s ciljem pružanja usluga tvrtkama i oglašivačima koje nastoje unaprijediti svoje marketinško i komunikacijsko upravljanje. Javite nam se s povjerenjem!